Monika Jansson

ordforande@fieldklubben2022.se

Jag bor i Uppland i en liten stuga ute på landet med mina fyra engelsk springer spaniel. Jag föder upp ESS och tränar och tävlar inom jakt, utställning, viltspår, rallylydnad, bruks, lydnad, freestyle och heelwork to music. Field spaniel träffade jag på för många år sedan och jag har haft dem på kurs, en jobbarkompis har en. Jag har visat dem på utställning, sett dem på jaktprov. Dömt Fieldklubbens jaktKM mm. Så intresset för Field har funnits länge.

Vice ordförande

Henriette Hertz Pedersen

styrelsen@fieldklubben2022.se

Jag bor i Skåne och Field spaniels har funnits i mitt liv sen 2001 där vi fick vår första field spaniel. Jag delar idag mitt liv med 2 fantastiska fielder som jag träna och tävlar med inom olika sporter, dock främst nose work, utställning och viltspår.

Tillsammans med min mamma i Danmark föder jag upp field spaniels under kennel Falstria. Jag brinner för att en aktiv och inkluderande klubb för alla fieldägare runt om i Sverige.

Kassör

Jeanette Schwartz

kassor@fieldklubben2022.se

Jag bor i Dalsland med min familj. Min första field köpte jag 2014. Han var en perfekt följeslagare i alla lägen och rasen etsade sig fast i mitt hjärta.

Nu har vi en ny valp här hemma född i maj 2023. En arbetsvillig tjej full av energi som det ska bli spännande att följa. Det är nu min dotter som i första hand tränar, tävlar och ställer ut våra hundar. De provar på de flesta hundsporterna så vi får se vilka de kommer fastna lite extra för.

Webb

Therese Svensson

webb@fieldklubben2022.se

Therese sköter hemsidan och är nybliven ägare till två Field spaniel.

Tidigare uppfödare och flitig utställare  i 20 år av dvärghund, numera glad nybörjare i diverse grenar såsom viltspår och jaktträning.

Avel

Cia Norberg

styrelsen@fieldklubben2022.se

Har haft field sedan mitten av åttiotalet och första kullen föddes2001. Avel och genetik är ett stort intresse, har även sysslat med viltspår, utställning, spanieljaktträningsamt deltagit på ett par praktiska jakter.

Jakt & viltspårs-ansvarig

Susann Adehed

jakt@fieldklubben2022.se

Sussi har 3 fieldar just nu och har varit fieldägare i 30 år. Hon brinner för spanieljaktträning och jagar praktiskt med sina hundar, men ställer också ut, går lite viltspår samt tränar rallylydnad.

Utställning Christina Filén

Suppleant

Petra Berglind

Suppleant

Sekreterare

Åsa Piirainen-Olsson

styrelsen@fieldklubben2022.se

Jag bor i Borås och har varit fieldägare sen 2020, men har alltid haft hund (Gordon setter och Cocker). Jag gillar att jobba med hunden, just nu håller jag på med bl.a.
utställning, jakt-/ apporteringsträning, nosework, spår, men provar hela tiden nya saker, så länge Hilding tycker det är kul tycker jag det också.
Jag missar inte ett tillfälle att göra ”reklam” för vår fantastiska hundras!

Sammnkallande

Madelene Ryberg